دَر یادُ دِل
خدا، به نامش
سلام و درود، سرانجام بعد از مدتی دوباره فرصت آن شد که هدفی با پیژامه نمایان شود و چه خوب.
پیش نمایش:
صدای آب را میشنود و بویی مانند عسل را حس میکند و به این امید ک دریا را لمس کند از جنگل انبوه مکعبی ها و روزمرگی ها عبور میکند اما به سختی.
آخرین نفری که به این جا رسید ولی باز هم درخت شد را نیز پشت سر میگذارد. در پایان زمین و لبه صخره مینشیند. پایش را بیرون از زمین میگذارد. با پوست صورتش حس میکند که تمام منظره نور است، حتی دریا.
چگونگی ها
در این جا جزئیات کار مانند یک معادله از مجموع ( + ) این عناصر و حاصل جمع ( = ) آن ها بیان شده، از ابزار و وسایل تا منابع برای تولید این اثر. برای الهام و راه نمایی علاقه مندان به ایجاد و یا آزمایش و پیدایش آثاری این چنینی و حتی بهتر.
{ چکیده پاسخ ها در پرسش نامه هدف ها با پیژامه:
سن: ۲۷
طعم: شیرین مثل عسل
رنگ: سفید
شبیه دریاست مثل اون وسیع
هدیه: لبخند
محل زندگی: هرجا من هستم در آینده
اخلاق: ب من بستگی نداره
تیکه کلام: امیدوار باش
لباس خونه: هرچی من بخوام
+ خط خطی ها:
این داده های به دست آمده از چکیده با کمی چاشنی تخیّل توسط خودکار کیان نوک ریز مشکی در یک برگ کاهی ب پنج ( ۱۷.۶ در ۲۵ سانتی متر ) به صورت فضا،تصویر و نماد تبدیل و شمایل ها ترسیم شده اند. حالت ها و نحوه گذر بین قاب ها شکل گرفت و جریان کلی مشخص شد. و نام آن طبق بازی با کلمات عناصر موجود و موضوع داستان انتخاب شد.
+ سخت افزار و نرم افزار:
با هِمّت لبطاق یا همان رایانه همراه که از سال های دور همچنان توانمند ادامه میدهد،
تصویر استفاده شده از درگاه رسمی شرکت اِیسر می باشد و به دلیل توقف تولید کیفیت آن نابسامان است که در اینجا تلاش شده با هیپنوتیزم این مشکل رفع شود.
و از روی یک همراهِ رازدار و یادگاری یا همان حافظه جانبی،
توسط موشواره بی صدا و پر جنب و جوش ( logitech M100r ) از آن زمان های دور که نماد این شرکت هنوز امروزی نشده بود. با دقت و سرعت، میز کار مجازی آماده استفاده قرار گرفت.
سامانه کنشگر آغازین یا همان سیستم عامل ابتدایی اجرا شد و برنامه های مورد نیاز روی میز چیده شد.
( elementary OS - Operating System )
ابتدا کار با نرم افزار طراحی برداری گریز از جوهر ( Inkscape ) آغاز شد و تصویر سازی دو بعدی صورت گرفت. برای رنگ بندی سه رنگ سبز، قهوه ای و زرد انتخاب شد همچنین در انتهای بخش های بعدی، نوشته ها و قاب های توضیحی با قلم آزاد ساحل ایجاد شده توسط جناب راستی کردار گرامی
( https://github.com/rastikerdar/sahel-font )
به همراه نماد ها در قاب آخر توسط این نرم افزار ایجاد شدند.
سپس فضای دو بعدی به سه بعدی منتقل شد و در ادامه با نرم افزار طراحی سه بعدی مخلوطکن ( نسخه آزمایشی ۲.۸ Blender ) این پویا نمایی ها و شبیه سازی ها در چند قاب پردازش و خروجی گرفته شد.
قاب های خروجی گرفته شده توسط نرم افزار ویرایش رُخشاره غیر خطی محیط میز کار خفن
( Kdenlive - Kool Desktop Environment Non-Linear Video Editor )
به هم وصله و دوخته شدند و تکه های دارای کم و کاستی آن بهبود پیدا کردند.
در بخش آوا سازی، صدای موج و دریا از تارنمای صدای آزاد دریافت شد و در پس زمینه پویانمایی بیقرار گرفت.
( https://freesound.org/people/Luftrum/sounds/48412/ )
همچنین صدا سازی و جلوه های شنیداری توسط نرم افزار کارگاه چند رسانه ای لینوکس ساخته شد.
( LMMS - Linux MultiMedia Studio )
+ پخش زنده
جهت آموزش و آشنایی با محیط نرم افزار ها و لینوکس، فرایند ساخت این پویا نمایی توسط نرم افزار آزاد پخش،
( OBS - Open Broadcaster Software )
به روی قسمت پخش زنده شبکه اجتماعی اشتراک ویدیو آپارات نمایش داده شد. همچنین پیش نمایش و نمایش نهایی در این درگاه بارگزاری شد اما در حالت عدم انتشار و فقط جهت ارجاعات این نوشته از میزبانی استفاده شد.
برای برخط شدن و ورود به شبکه جهانی از بسته یک ماهه شاتل با حجم ۳۰GB بین الملل ( ۶۰GB داخلی ) و سرعت ۴۰۲۸Kbit/s استفاده شد.
و برای استفاده از تارنماها و درگاه ها، مرورگر فلزی و آبی آزاد ( Chromium ) مورد استفاده قرار گرفت.
برای دگرگون کردن از پسوند flv به gif ( نما های پویایی که در بالا مشاهده می کنید ) از نرم افزار فیروزه ای ( Ciano ) استفاده شده است.
+ کِی و زمان
در آغاز اردی بهشت هزار و سیصد و نود و هشت ( همچنین فرخنده باد سال نو )، به مدت یک هفته تجربه ارزشمند و خاطره خوش.
+ جا و مکان
با افتخار در ایران، نیشابور و اُطاق که هنوز برای همگان باز گشایی نشده است.
+ تَن و کننده
من، اما سپاس از خداوند برای نعمت هایش و خانواده عزیز برای حمایت هایشان. مهربانی و لطف دوستان در واقعیت و مجازی، همچنین همه کسانی که در این راستا به بنده کمک کرده اند، مستقیم و غیر مستقیم، دانسته یا نادانسته، مادی و معنوی، حتی شما دوست گرامی.
} = حاصل کار
نمایش نهایی:
دِل چیز های زیادی می خواهد که بیشتر آن ها بعد از به دست آوردن، دیر یا زود از بین خواهند رفت ولی تنها چیزی که ماندگار است یک چیز است...
دریافت نسخه کامل - شامل پیش نمایش و نمایش نهایی
انتشار یافته در دریای نیلگونِ ویرگول
برای خ خ